Leapmotor T03 – Primele impresii
Leapmotor T03, masinuta de segment A care vrea sa ii ia fata Daciei Spring a ajuns anul acesta si in Romania.
Leapmotor este o companie din China in care Stellantis are 51% din actiuni. T03 se produce momentan in China, dar productia pentru Europa se va muta in Polonia de anul acesta.
Modelul se vinde pe unele piete din vest inca de acum 2 ani si in mod straniu noua versiune dedicata pentru Europa are specificatii putin diferite: modelul vechi are baterie de 41.3kWh brut si un motor de 80kW(~109CP) in timp ce modelul nou are o baterie de 37.3kWh brut(36 net) si un motor de 70kW(95CP).
Daca tot am zis de baterie si motor, hai sa vedem si celelalte specificatii si dimensiuni, comparandu-le cu noul Spring Extreme.
Dar specificatiile nu spun toata povestea, asa ca am mers la AutoPadova Iasi sa o vad si va povestesc mai jos, sub tabel.
T03 | Spring Extreme | |
Motor | ||
Putere maxima CP (kW) | 95 (70) | 65(48) |
Cuplu maxim (Nm) | 158 | 113 |
Baterie | ||
Capacitate bruta (kWh) | 37.3 | 26.8 |
Chimie | LFP | NMC |
Autonomie si consum WLTP | ||
Ciclu combinat (km) | 265 | 228 |
Ciclu urban (km) | 395 | 305 |
Consum(kWh/100km) | 12.7 | 13.2 |
Performante | ||
Viteza maxima (km/h) | 130 | 125 |
Acceleratie 0-100km/h (s) | 12.7 | 13.7 |
Dimensiuni | ||
Lungime (mm) | 3.620 | 3.701 |
Latime fara oglinzi (mm) | 1.652 | 1.583 |
Inaltime (mm) | 1.577 | 1.519 |
Ampatament (mm) | 2.400 | 2.423 |
Portbagaj (L) | 210 | 308 |
Roti | ||
Jante | aliaj | tabla |
Pneuri | 165/65 R15 | 165/65 R15 |
Mase/Capacitati | ||
Masa proprie (kg) | 1.175 | 984 |
Masa maxima autorizata (kg) | 1.475 | 1.315 |
Spatiul interior
Desi este cu 8cm mai scurt, T03 are aproape acelasi ampatament cu Spring. Ajutat de inaltimea putin mai mare, creaza un spatiu interior mai amplu, mai ales pe locurile din spate unde pot spune ca am incaput decent la cei 1.83cm ai mei. In Spring capul sta impins in plafon si genunchii in scaunul din fata, dar in T03 am incaput la limita.
Pentru ca ampatamentul este similar, dar lungimea masinii este mai mica inseamna ca undeva s-a taiat din spatiu si anume din portbagaj. Cu doar 210L nu prea te poti descurca decat in oras, desi masina are autonomie mai mare decat Springul.


Calitatea materialelor
Nu m-am urcat inca in “noul” Spring, dar dpdv al calitatii nu cred ca s-a schimbat mult fata de modelul vechi. In schimb calitatea lui T03 este net superioara Springului in ceea ce priveste tabla, chederele, plasticele, butoanele, stofa. Usile au un sunet infundat la inchidere si aproape totul pare mai robust si mai bine asamblat decat in Spring.


Dotari
Doua lucruri negative ar fi de mentionat la T03 fata de noul Spring:
– lipsa stergatorului pentru luneta
– lipsa Android Auto/Apple CarPlay.
Inca o chestie neplacuta este reflexia foarte mare a celor doua ecrane foarte glossy care ar trebui neaparat acoperite cu o folie mata. Din cate am inteles, si la noul Spring bucata alba a bordului se reflecta destul de tare in parbriz.
Lista de dotari care se gasesc pe T03 si NU se gasesc pe Spring este destul de lunga:
– scaun sofer reglabil pe inaltime
– control al celor 4 geamuri electrice pe usa soferului
– geamuri electrice cu impuls si protectie (toate 4)
– oglinzi incalzite
– buton start-stop
– plafon panoramic cu jaluzea electrica
– discuri de frana si pe spate
– jante de aliaj
– update-uri Over-The-Air (OTA)
– manare de sustinere pentru pasageri
– frana de parcare electrica
– oglinzi de curtoazie in ambele parasolare
– buzunare de depozitare si in usile spate
– sistem audio cu 4 boxe
Aproape concluzii …
Nu vreau sa para ca dau cu hate in Spring(conduc unul de peste 3 ani si sunt multumit) sau ca m-a platit Leapmotor sa zic nasoale, dar per total T03 pare “mai masina” 🙂
Dupa acest prim contact eu spun ca merita sa faceti un test drive si cu T03 daca va ganditi sa va luati un Spring sau orice alta masina din acest segment.
Cei de la AutoPadova Iasi mi-au promis ca imi vor da masina jumatate de zi dupa ce o inmatriculeaza si atunci o voi filma si voi face o analiza mai detaliata, inclusiv un test de incarcare rapida unde zic eu ca vom avea o surpriza placuta.
Asa ca nu uitati sa va abonati la canal https://www.youtube.com/@evfocusro




